Kako da djeca najbolje nauče strani jezik?

Možda će vam zvučati čudno, ali i djeca imaju strategiju za usvajanje novih pojmova, bilo da je riječ o materinjem ili stranom jeziku. Ona uglavnom primjenjuju istu strategiju, ali naravno na različite načine.

Prvi pokušaji da se progovori strani jezik uglavnom se odnose na imitaciju. Djeca oponašaju ono što je nastavnik ili neki drugi govornik stranog jezika izgovorio. I prije nego što su riječ povezali s pojmom, djeca je usvajaju neprestano je ponavljajući. Onog trenutka kada su spremni da bez ičije pomoći ono što izgovore povežu sa pravim značenjem, možemo tvrditi da su tu riječ naučili. Kasnije djeca kombiniraju nekoliko naučenih pojmova gradeći različite rečenice. S poznavanjem samo nekoliko riječi i uz djeci svojstvenu kreativnost i maštovitost, dijete je u stanju da napravi i do deset jednostavnih rečenica na stranom jeziku.

Brzinu usvajanja novih pojmova kod djece možemo pripisati njihovoj prirodnoj radoznalosti. Svaki novi zvuk ili nova riječ je događaj za dječije uho, a oponašanje onoga što čuju je pravi izazov. Zato djeca nebrojeno mnogo puta ponavljaju riječ koju prvi put čuju. Prvo, zanimljivo im je kako to zvuči kada oni sami izgovore, a drugo, raduju se reakciji koja stiže od roditelja ili nastavnika. Zato, ta reakcija uvijek mora biti stimulativna. Treba se obradovati i pohvaliti svaku naučenu riječ i rečenicu.

Da bi djeci nešto bilo zanimljivo, mora biti bogato i zvukom i slikom. Mora im biti blisko. Djeca reagiraju na boje, na neobične oblike, na glazbu… Oni povezuju riječi sa slikom, pokretom, mimikom i tako uče. Stoga se nastavi stranih jezika s djecom i posvećuje najviše pažnje. Nastavni materijal mora biti pažljivo odabran, a metoda perfektno osmišljena. I ne smijemo zaboraviti na igru. Dijete najbolje uči kada je u ulozi djeteta. A igra je neizostavni segment u njihovom odrastanju i upoznavanju svijeta oko sebe.